Långa svarstider
- Du tar någon annans tid
För din befintliga eller potentiella kund som försöker nå dig innebär långa svarstider minskad produktivitet. Ditt företag vill inte vara en bidragande orsak till att din kund eller potentiella kund upplever förseningar i sitt arbetsflöde, vilket i sin tur ofta leder till minskad effektivitet och produktivitet för den inringande.
- Intäktsbortfall
Har du och ditt företag råd att potentiella beställare väljer att ringa till ett annat företag istället? Toleransen för långa svarstider är idag låg och det finns ett stort urval av leverantörer för kunder att välja mellan. Med andra ord förlorar du med stor säkerhet intäkter om du har långa svarstider.
- Första intrycket
Ett första intryck kan betyda allt. Tänk på att den inringande personens upplevelse av ditt företag startar redan när första ringsignalen går fram. Långa svarstider påverkar det första intrycket
Lösning
Låt Comgate (kostnadsfritt) genomlysa arbetsflödet och behoven hos dig och komma med förslag på hur växelns samtalsflöden sätts upp på bästa sätt och hur du med en korrekt designad växel kan korta ner dina svarstider.